dijous, 11 de febrer del 2010

Move by Japan


One of the key points when you travel to a city or country you do not know, you catch up on their transport system. If you travel to different cities in a foreign country, the difficulty is multiplied by many cities to visit, as each city has its own system and certainly different from the other. Japan is famous for its relentless rail service, and his super-famous "Shinkansen"or Bullet Train. Its rail network covers the entire Japan, even underwater, so it becomes an absolutely essential tool. In addition to being essential to move, as tourist they give facilities to you ... great!
The nonresident foreigners have an advantage of the hand of the largest Japan's railway company, Japan Railways: the Japan Rail Pass, a voucher that lets you use all trains of that company unlimited (for 7, 14 or 21 days) Shinkansen included, except the Nozomi which is the fastest and direct of all. This does not come or paying a charge, unlike the European Interrail, you have to pay up the entire bill, even if you have the JRP valid. I said Interrail because the operation is similar but not so practical.

Everyone who travels to Japan realize that he wants to see Tokyo and Kyoto, the current and former capital. Worlds are quite different and the contrast is all there. When there is more time, you want to see Hiroshima, Nara, Osaka, Kamakura, Yokohama, Nikko, Nagoya, Himeji, Matsumoto ... I could not stop. Therefore, the JRP is essential, albeit only on the round trip Tokyo-Kyoto-Tokyo already amortized. They still can take to make "trips" to nearby cities, moving to the JRP, by number of days you chose to buy it (7, 14, 21).
Where you can get a good price JRP is at Portal Japón, a web operated by AM which also has a virtual travel agency, thus getting in touch with it you can easily get well priced and JRP, travel insurance, group travel, besides giving very useful information provided by their more experienced members.

To move in Japan and know wich transfer you have to do and the time you have to, how long it takes and the available itineraries to travel you have from 'A' to 'B' you have Hyperdia. Hyperdia is a tool as fundamental as the JRP. This is a database with all means of transport available in Japan and their schedules providing you absolutely precise routes for you to move from one city to another.
According to your time of departure, this page tells you what time does the train, where you have to change trains, at what time you can make it and how long it takes, and also gives you 5 or more alternatives of your choice that suits you. In future entries I'll explain the "Hyperdia" from Tokyo, because the offer an identical system, but only to move to metropolitan transport.



Un dels punts fonamentals quan viatges a una ciutat/país que no coneixes, és posar-te al dia amb el seu sistema de transport. Si viatges a diferents ciutats d'un país desconegut, la dificultat es multiplica per tantes ciutats que visites, ja que cada ciutat té un sistema propi i segurament diferent de les altres.

Japó és famós pel seu implacable servei de ferrocarril, i el seu famós "Shinkansen" o Tren Bala. La seva xarxa ferroviària cobreix tot el territori japonès, fins i tot sota l'aigua, per la qual cosa es converteix en una eina absolutament indispensable. Si a més de ser indispensable per desplaçar-te, com a turista et donen facilitats ... genial!
Resulta que els estrangers no residents tenim un avantatge de la mà de la companyia més gran de ferrocarrils del Japó, Japan Railways: el Japan Rail Pass, un abonament que et permet utilitzar tots els trens d'aquesta companyia de manera il·limitada durant 7, 14 o 21 dies, inclosos Shinkansen excepte el Nozomi, que és el més ràpid i directe de tots. Aquest no entra ni pagant un suplement, a diferència de l'Inter Rail europeu, si vols pujar has de pagar tot el bitllet, encara que tinguis el JRP vàlid. Dic el de l'Inter Rail perquè el funcionament és similar, encara que no tan pràctic.
Tothom qui viatja al Japó té clar que vol veure Tòquio i Kyoto, l'actual i l'antiga capital del país. Són mons absolutament diferents i aquest contrast és a tot arreu allà. Quan tens més temps, vols veure Hiroshima, Nara, Osaka, Kamakura, Yokohama, Nikko, Nagoya, Himeji, Matsumoto ... podria no parar. Per això el JRP és imprescindible, si bé només amb l'anada i tornada Tokyo-Kyoto-Tokyo ja ho amortitzes. Doncs encara pots aprofitar per fer "excursions" a ciutats properes, movent-te amb el JRP, segons el nombre de dies que has triat a comprar (7, 14, 21).

On pots aconseguir un JRP a bon preu és a Portal Japó, un portal administrat per AM que també està al capdavant d'una agència de viatges virtual, amb el que posant-te en contacte amb ella pots aconseguir fàcilment i bé de preu JRP, assegurances de viatge, viatges en grup, a més de la utilíssima informació proporcionada pels seus membres més experimentats. Per moure't pel Japó i saber que transbord has de fer, a quina hora és, quan triga i quins itineraris tens disponibles per viatjar de 'A' a 'B' tens Hyperdia.
Hyperdia és una eina tan fonamental com el JRP. Es tracta d'una base de dades amb tots els mitjans de transports disponibles al Japó i els seus horaris que et proporciona rutes absolutament exactes perquè et desplacis d'una ciutat a una altra. Segons la teva hora de partida, aquesta pàgina t'indica a quina hora surt el tren, on has de fer transbordament, a quina hora l'has de fer i tot el que dura, i a més et dóna 5 o més alternatives perquè triïs la ruta que més et convingui. En pròximes entrades explicaré l' "Hyperdia" de Tòquio, ja que ens ofereixen un sistema idèntic, però exclusivament per a moure't amb seu transport metropolità.



Uno de los puntos fundamentales cuando viajas a una ciudad/país que no conoces, es ponerte al día con su sistema de transporte. Si viajas a diferentes ciudades de un país extraño, la dificultad se multiplica por tantas ciudades que visites, ya que cada ciudad tiene un sistema propio y seguramente diferente de las otras.
Japón es famoso por su implacable servicio de ferrocarril, y su archifamoso "Shinkansen" o Tren Bala. Su red ferroviária cubre todo el territorio japonés, incluso bajo el agua, por lo que se convierte en una herramienta absolutamente indispensable. Si además de ser indispensable para desplazarte, como turista te dan facilidades... genial!
Resulta que los extranjeros no residentes tenemos una ventaja de la mano de la compañía más grande de ferrocarriles Japan Railways de Japón: el Japan Rail Pass, un bono que te permite utilizar todos los trenes de dicha compañía de forma ilimitada durante 7, 14 o 21 días, incluídos shinkansen excepto el Nozomi, que es el más rápido y dirceto de todos. Éste no entra ni pagando un suplemento, a diferencia del Interrail europeo, si quieres subir has de pagar todo el billete, aunque tengas el JRP válido. Digo lo del Interrail porque el funcionamiento es similar, aunque no tan práctico.
Todo el que viaja a Japón tiene claro que quiere ver Tokyo y Kyoto, la actual y la antigua capital del país. Son mundos absolutamente diferentes y ese contraste está por todas allí.
Cuando hay más tiempo, quieres ver Hiroshima, Nara, Osaka, Kamakura, Yokohama, Nikko, Nagoya, Himeji, Matsumoto... podría no parar. Por eso el JRP es imprescindible, si bien sólo con la ida y vuelta Tokyo-Kyoto-Tokyo ya lo amortizas. Pues todavía puedes aprovechar para hacer "excursiones" a ciudades cercanas, moviéndote con el JRP, según el número de días que has elegido al comprarlo (7, 14, 21).
Donde puedes conseguir un JRP a buen precio es en Portal Japón, un portal administrado por A.M. que también tiene una agencia de viajes virtual, con lo que poniéndote en contacto con ella puedes conseguir fácilmente y bien de precio JRP, seguros de viaje, viajes en grupo, amén le da utilísima información proporcionada por sus miembros más experimentados.

Para moverte por Japón y saber que transbordo tienes que hacer, a que hora es, cuanto tarda y que itinerarios tienes disponibles para viajar de 'A' a 'B' tienes Hyperdia.
Hyperdia es una herramienta tan fundamental como el JRP. Se trata de una base de datos con todos los medios de transportes disponibles en Japón y sus horarios que te proporciona rutas absolutamente exactas para que te desplaces de una ciudad a otra. Según tu hora de partida, esta página te indica a que hora sale el tren, donde tienes que hacer transbordo, a que hora y cuanto dura, y además te da 5 o más alternativas para que tu escojas la que más te convenga.
En próximas entradas explicaré el "Hyperdia" de Tokyo, ya que nos ofrecen un sistema idéntico, pero exclusivamente para moverte con su transporte metropolitano.